by Łasiczka

by Łasiczka

środa, 28 lipca 2010

Bułeczki do herbaty



Dzisiaj kolejny dzień z rzędu (mimo że jest środek wakacji) jest zimno, szaro i pada deszcz. Antoś od rana podsypia, a ja dalej kaszlę. Dlatego postanowiłam coś zmienić, nie poddać się tej smutnej aurze. Zachciało mi się zapachu domu, który najlepiej uzyskać piekąc ciasto drożdżowe.

Kolejny raz skorzystałam z przepisu Liski, który brzmi po prostu wspaniale. Nie pomyliłam się! Bułeczki są niesamowicie pyszne, takie delikatne i pachnące.



Bułeczki do herbaty (według przepisu Liski)
10-12 sztuk

400 g mąki pszennej
30 g drożdży
100 g cukru pudru
50 g masła
jajko
szklanka śmietanki kremowej
jajko do smarowania
sól i kminek do smaku

Mąkę przesiać do naczynia z drożdżami utartymi z cukrem i masłem, wymieszać z jajkiem i ubitą śmietanką. Posolić, pozostawić do wyrośnięcia.
Potem uformować małe bułeczki, posmarować rozmąconym jajkiem, posypać kminkiem (nie sypałam kminkiem, tylko kruszonką(10 g zimnego masła, 20 g cukru, 20 g mąki posiekać drewnianą szpatułką)), ułożyć na blasze wysmarowanej tłuszczem i upiec w średnio nagrzanym piekarniku (najpierw odstawiłam bułeczki do wyrastania na 30 minut, potem piekarnik nagrzałam do 50 st C i piekłam 10, a następnie 20 minut w 190 st. C).
Wyszły naprawdę pyszne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails