by Łasiczka

by Łasiczka

poniedziałek, 10 maja 2010

Chlebek bananowy



W czasie weekendu przyjechała moja siostra Mrówka, dlatego postanowiłam upiec coś dobrego, ale nie za bardzo słodkiego.

Na blogu White Plate znalazłam przepis na chlebek bananowy:

Chlebek bananowy cioci Ann
/Auntie Ann's Banana Bread/
źródło przepisu: The Good Mood Food Blog

110 g masła
190 g cukru pudru
2 duże jajka
240g mąki pszennej z dodatkiem proszku do pieczenia (można użyć zwykłej mąki i dodać 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia)
1 łyżeczka sody
1 / 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
3 duże banany

Rozgrzej piekarnik do 180 st C.
Zmiksuj cukier i masło w misce aż masa będzie jasna. Dodaj jedno jajko i trochę mąki i wymieszaj, powtórz tę czynność z pozostałymi jajkami i resztą mąki oraz sodą, aż wszystko będzie gładką masą.
Obierz banany i ugnieć je widelcem. Dodaj je do miski z ekstraktem waniliowym i wymieszaj.
Wlej ciasto do formy keksowej (piekłam w formie o długości 30 cm, L) wysmarowanej masłem i umieść w piekarniku na około 50 minut. Można ciasto przykryć folią aluminiową po 25 minutach, jeśli ciasto będzie się zbyt szybko rumieniło.
Wbić w ciasto patyczek do szaszłyków - i jeśli wychodzi czysty, chleb bananowy jest gotowy. Wyjmij ciasto z blaszki i połóż na kuchennej kratce, by ostygło.


Wyszło naprawdę pyszne - bardzo polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails